LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

01 oktober 2006

ofattbar snuskis

Jag gjorde just världens snuskis.

Min tandborste såg skum ut, och tandkrämen lyckades jag glömma hemma. Igår använde jag the complimentary toothbrush and toothpaste. Den förstnämnda var trådig, den sistnämnda smakade tvål.

Så nu när deltagarna påbörjat kvällspasset (18-22) med att jobba i grupper i ett par timmar, passade jag på att rusa iväg till en av gatorna intill hotellet och köpa på mig ny tandborste och tandkräm.

För 15 min sedan rusade jag därför in i full kostymnissemundering i ett Vietnamesiskt hål-i-väggen-men-har-allt-i-sortimentet:butik.

Jag säger:

- Toothbrush and toothpaste, please.

Hon svarar:

- Naaa, kwa hoaaaa. (det lät så, ungefär).

Inga problem, tänker jag. Jag har shoppat via gestikulerande i såväl djupaste Ryssland som Afrikas utkanter.

...


...


...

Dock aldrig tandborste och tandkräm.

...

...

Försök själv gestikulera tandborste med halvöppen mun och en imaginär tandborste som du kör fram och tillbaka, tänk dig sedan något sätt som den unga tjejen bakom disken INTE kan tolka det som "blowjob", och försök sen komma på hur du skulle kunna rädda situationen utan att tala språket.

Det går inte. Jag backade ut ur butiken - översköljd av starka invektiv på Vietnamesiska.

Jag får borsta tvåltandkräm på trådig borste under en vecka, så är det.

Inga kommentarer: