LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 oktober 2006

föräldramöte

Det känns rätt mäktigt att jag och min kärlek skall på vårt livs första föräldramöte idag.
18-20.
Vi har ordnat farmor och farfar som barnvakter.

Shit - föräldramöte.

Måste man ha slips då? Och tala grötmyndigt med lite djupare stämma?

Jag får samma vibbar som inför min första bolagsstämma. Den där känslan av att någon plötsligt kommer att resa sig upp och peka på mig.

- Vänta lite!! Han där är väl inte vuxen nog att få vara med?! Han är väl fan inte en riktig förälder, det syns på långt håll att han inte har en aning om vad som krävs!!!

Måste jag plugga in läroplaner och sån't före? Gäller fortfarande LGR -80, eller är det modernare saker nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

LG-vadå?
;)
Jag har nog tragglat mig igenom ett tjog föräldramöten vid det här laget, och hittills har jag klarat mig utan nå't LG-nå'nting-förhör.
Försök bara att sitta på händerna & inte ta över; du som är "mötes-van" kommer snart att inse att förskole-lärare har många talanger, men det där med att hålla i ett möte är överkurs.
Det tog mig två möten innan jag satt & förde protokoll och skötte allt runt mötet - så nu är jag "fast"...
;)