LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

13 oktober 2006

God Jul allihopa!

Detta är ytterst märkligt och omöjligt att förklara.
De senaste 2-3 morgnarna har jag vaknat med en stark julkänsla i magen, och i morse kom jag på mig själv med att stå och nynna på o helga natt i duschen.

What's up with that?!

Jag menar - vi är inte ens halvvägs in i oktober. Det måste väl ändå vara något slags rekord, väl?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen. Jag tycker att det låter deprimerande, för jul innebär mörk december och det känner inte jag för. Än.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Ja - jag säger inte att det är ett friskhetstecken.

Det är bara så himla mysigt, på morgnarna, när det är kallare utomhus och man vill tända lite ljus.

Och sen hela familjeköret... förra julen var lillkillen bara tre månader gammal - och vi var fortfarande hålögda och förvirrade.

Ok. Vi är fortfarande hålögda och förvirrade, men vi har lärt oss hantera det på ett mer konstruktivt sätt.

Så det känns som vår första jul som "familj".

Dessutom upptäckte jag redan första året att min kärlek är en mästare på att njuta av julen med mig. Vi hade djupt rotade traditioner redan andra året, kanske rentav första året....

Jag har faktiskt redan köpt en julklapp till henne.

Som sagt - lite sjukt är det nog.

Anonym sa...

Hihi, det låter mysigt. Men redan köpt julklapp? Haha. Hallåååå, det är mer än två månader kvar. ;) Jaja, det är bra att vara ute i god tid, antar jag.