LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 oktober 2006

klurigt

Hon ringde.

Skitbra. Men det lät dyrt.

*suck*

Jag förklarade att hon redan fått "50% off - special deal", men att jag känner skitmånga andra konsulter som ligger på den prisnivå hon söker.

- Är de lika bra?
- Då hade de nog kostat lika mycket. De är helt ok, och värda sitt pris. Jag tycker jag är värd mitt pris också.
- Och du kan inte gå ner alls?
- Jo. Jag kan faktiskt gå ner 50% till, om du kan lägga workshopdagen i maj-juni-juli nästa år. Då är det alltid tomt i min kalender.
- Men inte nu?
- Jag klämmer in er mellan en tredagarsworkshop och ännu en vända till Tanzania. Jag skulle bli jätteglad om ni ville köra detta nästa år istället, och då blir det billigare för er.
- Då får vi nog tänka på det. Kan jag återkomma i eftermiddag?
- Japp.

Fem minuter senare ringde hon och tackade ja. November it is.

Klurigt det här med utbud och efterfrågan.

Inga kommentarer: