LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

11 oktober 2006

Har du mamma eller pappa hemma?

Min kärlek är åtta år yngre än mig.
Det gör henne 29 i år.

Visst - hon är yngre än mig, men vi konstaterade ganska snabbt att hon är mogen för sin ålder och jag är barnslig för min ålder.... så vi möts någonstans vid 33. Typ.

Men ibland bjuder tillvaron på goa möjligheter att skämta om åldrar.

Som när en telefonsäljare ringde tidigare ikväll. Vi satt och käkade thaimat med Linda och Diddy (the newlyweds) och min kära fru svarade, något i stil med: "Hallå. Nej. Testa en annan kväll. Hej då."

Sen började hon skratta när hon lagt på.

Tydligen hade försäljaren frågat "Har du mamma eller pappa hemma?"

Jag hoppas jag svarar när säljaren ringer nästa gång. Jag vill kunna säga "Ah. Du måste ha pratat med vår son. Han är ganska exakt ett år gammal. Va? Tjej? Den enda andra i hushållet är min fru. Frågade du henne efter föräldrarna? Då skall du få deras nummer - de bor i Helsingborg."

Vissa försäljare hoppas jag innerligt att de inte livnär sig på ren provision.

Eller kanske tvärtom.

2 kommentarer:

Lina sa...

ni måste fått er ett jäkligt gott skratt. hade jag fått. eller borde din fru kanske vara smickrad?! om han frågade efter mamma eller pappa måste hon ju tagits för runt 16 årsstrecket....galet.

Anonym sa...

Det där var jättejobbigt, jag var telefonförsäljare ett tag, och vissa hör man inte alls vad det är för några. En kvinna kan låta exakt som en man, en 50-åring kan ibland råka tas för en 10-åring. Det är sant. Och det är rejält pinsamt när man råkar säga lite fel... :)

Men jäklar vad kul det är när man själv pratar med en försäljare och de gör en tabbe.