LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 oktober 2006

Ducken


Så här, va. När lillkillen skulle födas, någon vecka innan, kom jag hem från något utland. Hemresan gick via Amsterdams flygplats och jag köpte en liten liten anka, en tvärhand hög.
Den fick heta Ducken, och blev lillkillens bästis.
Sen försvann plötsligt Ducken. Vi vet inte vart eller varför, kanske utslängd ur barnvagnen eller nåt.
För några veckor sedan - på väg hem från något utland via Amsterdams flygplats - tänkte jag köpa en exakt likadan.
- Tyvärr. De små är slut. Vi har exakt samma, fast fem gånger större.

Så istället för en tvärhandstor Duckersättning vaknade lillkillen en dag med en knappt fyrtio cm hög Duck-on-steroids. Jag sa till kärleken att vi måste berätta en trovärdig förklaring till varför lillkillens Duck plötsligt är fem gånger så stor. Även om han bara är ett år gammal så måste verkligheten förklaras, tycker jag.

Så jag viftade med jätte-Ducken framför lillkillens lyckliga ögon.
- Titta!! Ducken har kommit hem!!! Han har bara varit på fatcamp i USA några månader.

Min fru skakar ofta på huvudet åt mig, och suckar.

Men här har ni en bild på den nya Ducken. Själv är jag orolig för två saker:
1. Hur förklarar jag det om den gamla, lilla Ducken plötsligt dyker upp i en städning?
2. Hur skall jag kunna motstå frestelsen att köpa den en meter höga godzilla-Duck som finns i butiken på Amsterdams flygplats? Och hur förklarar jag i så fall den?!

Tänkte att ni alla borde känna till Ducken, och veta hur han ser ut.

Att Ducken har blöja på sig är en helt annan story.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahaha. Du är världens bästa pappa!!!! Hahahaha.

Anonym sa...

Ååååhhh! Vilken söt kvack!
Klart enmetersduck'en måste få komma hem till honom med - MellanDucken behöver ju en pappa/mamma! ;)

Anonym sa...

haha, förklara det med att ankor också växer, precis som barn...lillkillen måste ju ha en duck som följer hans utveckling ;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Jag tolkar samtliga kommentarer som ett klartecken för att den Mycket Stora Ducken inte på något sätt är ett konstigt inköpsbehov.

Tack :-)

Anonym sa...

Hahahahaha. :)