LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

30 oktober 2006

Ingen chokladfontän...


...däremot pekade jag på två stora bitar att ta med hem från chokladfestivalen. Hon bakom disken sken upp och sa:
- En spansk stock och en spansk trekant! Jajamen!

Dewt har faktiskt aldrig hänt att jag blivit generad när jag köpt choklad. Expediten sade det lite VÄL insinuerande. Jag tyckte hon var elak. Sen insåg jag att det fanns en stor skylt bakom henne där det talades stort och väl om hur just denna choklad är sprängfylld av afrodisiak.

Det kändes inte särskilt porrigt att äta den.
Den spanska trekanten var som en lite krämig/fadd toblerone, men den spanska stocken var inte så lustfylld.

Cognacen var emellertid magnific.

1 kommentar:

Anonym sa...

Moahahaa. :) Men... chokladfestival? Wow.