LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

26 oktober 2006

tupplur

Han tar en tupplur på balkongen nu.
Jag hämtade honom på dagis mitt i lunchtuppluren, och tandläkarbesöket gjorde honom så uppspelt att han inte somnade en stund vid 16 som vanligt. Sedan 13 har han varit som en slagbjörn och vaggat runt med valpiga armar och ben - vält allt som inte är fastskruvat i väggen och råmat som en yster kalv.

Men nu slocknade han plötsligt, i mina armar. 17.40.
Tio över sex skall jag väcka honom och leka/äta/bada till 20.00. Sen kan han sova igen, förhoppningsvis längre än till fem på morgonen.

Kärleken är på tjejmiddag idag.
Lillkillen och jag skulle ha en soft eftermiddag-kväll, men det där paniktandläkarbesöket 13.30 skapade ändrade planer.

Rätt skönt att vara egenföretagare ibland. När det inte är högsäsong kan jag vara mycket flexibel. Det kändes bra idag att kunna ringa runt och ordna tandläkartid, åka och hämta lillkillen - och inte ha någon chef som blänger på en och suckar något om skeva prioriteringar....

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, shit. Jag vill också vara egenföretagare eller frilansa. Suck, det tar bara en sån hiskerlig tid att bilda sig ett kontaktnät...

Anonym sa...

Jag hoppas också på ett flexibelt jobb i framtiden. Det är som du säger; "kunna ringa runt" ordna med andra viktiga saker som man inte kan med ett 8-5 jobb.. Men min plan är att fortsätta med mina studier och bli en blivande inredningsarkitekt. Hoppas dock lillkillen kunde somna gott...

Konsultpappan (K-dude) sa...

Kerstin: Det går skitfort att fixa kontaktnät, knappt tio år. ;)
Sandra: Lillkillen sover djupt nu. Och flexibilitetens baksida är att jag nu sitter 21.07 och fäster kvitton på tomma A4-sidor så min revisor kan få alla verifikat när hon kommer förbi mitt kontor imorgon. ;)