LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

05 oktober 2006

drinkar på svenska ambassaden

Tjohooooooo!!! Inget kvällspass idag!!!

Klockan är 18, och deltagarna har precis rusat upp på rummen för att byta om. Jag med. Samling om en kvart i lobbyn.

Vi hade två besökare idag, en minister från Vietnam och en tjomme från svenska ambassaden, ett ambassadråd eller något.

De gillade våra tankar, blev eld och lågor.
Och i förvirringen lyckades hela gruppen plötsligt bli inbjuden till svenska ambassaden på lite drinkar ikväll.

Om jag bara hade en smoking med mig. Shit - rena James Bond.

Å andra sidan minns jag att jag vid en handfull tillfällen stått på svenska ambassaden i Ryssland med en kall vodka i ena handen och en beklämmande besvikelse i den andra.

Ambassader och drinkar på sådana är aldrig som jag sett på filmer. Och som spion hade jag aldrig funkat. Det är skäggstubben. Har någon sett en orakad spion? Nä. Trodde inte det.

Hoppashoppashoppas att ambassaden här är lite mer filmaktig. Jag skall slänga på mig kostymen nu. Men ingen slips. Det är ett ambassadråd - inte Gud.

Gud hade jag tagit på slips för.
Hade inte ens behövt mutas med drinkar.

2 kommentarer:

Line sa...

Jag instämmer, ambassader är inte särskilt glammiga. Egentligen bara ett kontor och ofta en samlingslokal, belägen i källaren.

Du kan nog inte misslyckas med dina snygga Etonskjortor och en tillika välsittande kostym och en god Cosmo i handen. För du dricker väl Cosmo? Annars jag kan rekommendera en passioncaipirinha.

Konsultpappan (K-dude) sa...

idag? cola.
on the rocks.

processledaren får aldrig vara berusad.