LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

19 oktober 2006

Stockholm revisited

I morgon fredag skall jag ta 6.30-planet från Kastrup till Arlanda.
Sen skall jag coacha en tjomme från Umeå under förmiddagen, och på eftermiddagen skall jag köra videokonferens med ett gäng tanzanier.

Sen innan hemresan skall jag ta en liten Caol Ila i Nordic Lights softa lobbybar. Jag brukar alltid försöka stanna till där eftersom det är så nära kontoret, och eftersom jag känner mig så scandinavian continental när jag sitter där och samlar tankarna efter dagen, till skön café del mar-musik.

Sen tar jag tåget hem vid halv sex på kvällen. Middag och arbete på tåget. Hemma vid 22.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nordic Lights?
Halv 5 ti'n?
Tur att jag inte är en stalker! ;)
Jag har nog fullt upp då iallafall eftersom jag brukar släpa knott från dagis & skola hemåt vid den tiden...
Hoppas du har en skön jacka med dig, snålblåst i hufvudstaden idag...

Kerstin sa...

Åh, vad du flänger omkring. Duktigt jobbat. Att komma hem efter ett par hektiska dagar förstärker fredagskänslan då du sätter foten hemma ikväll. Välkommen hem - något i förskott men ändå.

Anonym sa...

Jag lurades...
Jag var faktiskt på Ikea vid den ti'n i eftermiddag.
Jag måste ha blivit lobotomerad under da'n - Ikea en fredagkväll...
;)