LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

30 september 2006

konstiga hissar i Vietnam

Jag har en personlig provokation på gång med hissarna här på flådiga hotellet.

När man går upp är det inga problem. Den säger på vietnamesiska och engelska "Thirteenth floor" (min våning).
Men sen när man vill ner...och trycker på knappen för lobbyn... då säger hon (rösten) på ett ganska korthugget sätt: "You're going down."

Det stör mig. Det känns som om vi står med dragna revolvrar inför en fajt och att hon antyder att jag är chanslös.

Efter bara ett par nerfärder har jag nu börjat snäsa tillbaka ur mungipan: "No - YOU're going down."

Det är ett hårt affärsklimat med hissar som kaxar upp sig.

Eller ner.

2 kommentarer:

Line sa...

Jävla tyken hiss. Varenda dag höra detta, vilken knuff för självkänslan. Nåt att kommentera i deras hotellutvärdering?

Anonym sa...

oj helt klart ett blogginlägg i min stil.
ja både jobbar med hissar och gillar gammla gunfight filmer.