LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 september 2006

ontontont

Det kan ha varit det mest krystade leende jag någonsin presterat, när jag i morse försökte le åt lillkillen när jag stapplade ut i köket för att hämta mer vatten.

Det här halsontet har nu spridit sig så det dunkar i öronen och värker i lederna.

Men nu vid halv elva känns det bättre än hela natten och förmiddagen.

Jag tror jag har hittat en vinnande kombination av honungsvatten och Ipren.
Men shit - vad det river i svalget när jag hostar, och när jag försöker säga något så låter det som Ernst Hugo Järegård på crack.

2 kommentarer:

Line sa...

(varning för nödrim) jag säger bara, "hostmedicin med kodein"! Stor flaska. Halsa. Säger du Ernst Hugo på crack till din doktor ger han dig två flaskor.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Hostmedicin med kodein?
Hm... är det receptfritt?
Det låter skitgott.