LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

20 september 2006

farbror doktorn

Nu gav jag upp, tänkte att det är idiotiskt av mig att härda ut om det kanske visar sig vara något som skall tas bort med grövre mediciner än Ipren.

Så jag knatade bort till Citykliniken.
Farbror doktorn tog emot mig när jag kraxande sa att det gjorde kopiöst ont i halsen, att det nu spridit sig till öronen, och att nätterna var svettblandad feberfrossa deluxe.

Han höll en träspatel mot min tunga. Sen sa han:
- Mmmm... Har du varit i kontakt med småbarn?

Jag förklarade att lillkillen skolas in på dagis nu. Då log han lite överseende.

- Du skall få en penicillinkur så går det över på ett par dagar. Ganska elak infektion i nedre svalget, har det varit smärtförknippat att svälja? Mmmm... Det är vanligt att barnen tar med sig infektioner hem.

Sen tryckte han på ett par knappar på datorn, en skrivare spottade ut ett recept, och han önskade mig en trevlig dag.

Surrealistiskt.

Inga kommentarer: