LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 september 2006

Word of Mouth...

...sägs vara det bästa sättet att sälja varor och tjänster.

Ibland är jag inte medveten om att konsulteriet faktiskt blir lättare att sälja ju fler år jag hållit på.

Nu kom jag in i det här förutsättningslösa mötet, upptäckte att det inte var jag och en chef utan jag och en arbetsgrupp som skulle ha ett förutsättningslöst möte.

Sen knatade en chef jag jobbat med från en annan organisation plötsligt in i rummet.

- Tjenare, tjenare! Va? Visste du inte att jag är här nu? Ah... ja, ja. Så är det ibland. Vi har tänkt oss köra detta den sjunde november. Fan. Nu måste jag dra på helg. Men ni löser detaljerna, och vi kan väl köra på samma prisnivå som jag fått innan? Bra bra. Ha det gott.

Sen satt jag där, och det förutsättningslösa mötet visade sig vara färdigsålt och klart, och mer en fråga om att sy ihop praktikaliteter kring planering och implementering med arbetsgruppen.

Vilken perfekt avslutning på veckan!!!

Inga kommentarer: