LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

19 september 2006

Tre tolkar!

Tjoho!

Problemet löst - tydligen skall det vara med TRE simultantolkar på giget i Vietnam!

Då kan en översätta vad jag säger, en annan vad jag gör och den tredje kan ständigt säga "kan någon hämta ännu en flaska mineralvatten, tack!" på Vietnamesiska.

Seriously - tre tolkar är kanon, för då kan jag göra som förra gången. Då hade jag två som turades om. Efter två dagar märkte jag att den ene var mycket bättre på att tolka mig när jag körde föredrag, och den andre var bättre på att tolka mig när jag delade ut instruktioner till tester.

TRE tolkar! Fett!

Hm...

Den tredje kanske kan klia mig på ryggen, eller torka svett från min panna i pauserna...

Inga kommentarer: