LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 september 2006

lite vassare...

...för varje dag.

Det gör lite ont i halsen, men det känns mest som resultatet av att jag fortfarande är smälltäppt och därför sover gapande och därför torkar ut slemhinnorna och får lite ont.

För jäklar i brallan vad jag mår bättre nu.

Idag har jag ett nytt first contact-möte med en potentiell kund. Är det bara jag som tycker "förutsättningslöst möte" låter så jäkla slitet? Jag har faktiskt börjat konfrontera vissa med det.

- Men då säger vi så, du kommer till oss tisdagen den X:te, så kör vi ett förutsättningslöst möte. Funkar det?
- Mja. Det där förutsättningslösa är nog redan passé. Du vet ju redan att jag vill göra kul grejer för din organisation, och jag vet att du funderar på att anlita någon extern konsult och vill klämma mig lite på pulsen. Men visst - låt oss kalla det förutsättningslöst... det låter mindre dramatiskt än "ömsesidig improviserad utvärdering". ;-)

I ärlighetens namn har jag bara sagt det en gång, och det var till en gammal kund som ville bolla ett nytt projekt som var på gång. Men det landade bra. Han blinkade en gång, och sa att det där hade jag fanimig rätt i. Han är en bra kund, en gammal kund.

Hm... Det slog mig just att jag nästan varit i den här branschen i elva år.

Det känns bra att ha riktigt gamla kunder. Lite institutionellt, fast bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå?! Cyber-smittar du?!
Lillkillen vaknade upp vid midnatt & skällde som en säl igår, och här sitter jag på jobbet & känner mig som om jag svalt en näve stenkross...
Taskmört, som min 7-åring säger! ;)