LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 september 2006

Plåstermysteriet löst

Line slog huvudet på spiken i sin kommentar.

Jag körde en kort brottskonfrontation med min kärlek.

Ja. Hon använder "en del" plåster till skoskavsprevention/-kontroll/-behandling.

Alltså kan jag glömma den stora plåstermodellen som rullas ut på min födelsedag.

Fan.

Samtidigt ger lösningen upphov till ett dilemma. Hur säkrar jag plåstertillgång i hemmet utan att min kärlek använder upp dem på att bryta in nya skor? Om jag inte har plåster hemma så klarar hon sig utan. Om jag har plåster hemma så använder hon dem, och när jag sedan står där och blöder i arla morgonstund av en liten vass kant på sängen... då är plåsterna slut.

Jag får nog skaffa en private stash med manliga plåster. Kanske sådana plåster med Bamse-tryck. Det är hårt som fan.

Sen återstår att se hur jag skall lyckas gömma min plåster-stash i våra två rum på 76 kvadrat. Jag kanske skall göra som i filmen Midnight Express och alltid gå med plåsterpaketen hårt fasttejpade på min kropp.

Kan vara jobbigt med tanke på hur mycket jag flyger i tjänsten...
Riskerar att gå riktigt illa när jag flyger runt till och inom Vietnam nästa vecka...

- No, no! This is NOT drugs!! It is Band-Aids with Bamse on them!! I just keep them taped onto my body because my - ha ha actually quite funny - my wife always use up all the band-aids on her feet, you know for new shoes? What? No. Bamse is a kind little bear who loves honey that makes him like REALLY strong... what? No no no... not like LSD!! What? No - I had no idea Bamse looks like an international acid-cartoon here in Vietnam. Can I please go home now?

pfffft.... jag behöver en kaffe nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*flågarv*
Så länge som du inte stoppar in dom i en kådis & gömmer den där solen inte skiner...
;)

Eran lille har ju strålande förutsättningar att bli plåster-narkis... Har ni förvarnat dagis? ;)

Line sa...

Tack för credden. Jag hoppas dock du sa att du fått ett ANONYMT tips till din kvinna angående skorna. Jag har dock ett svar även på själva lösningen av problemet! Det finns helt fantastiska skavsårsplåster med gel från Scholl. De kan sitta på i dagar så bra häftar de och syns inte. Smyg in några sådana i första-hjälpen lådan och du kanske du slipper hela Vietnam-Bamse-LSD-problematiken.