LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

19 september 2006

helt genomtänkt - bara lite otur

Jag får nog förtydliga nedanstående. När det är högsäsong så har jag redan lagt cirka 150% arbetstid på en vanlig dag. När jag kommit hem så sitter jag och duttar med småpyssel vid datorn tills det är läggdags. När jag är iväg på uppdrag så är det jobb mellan 8-21/22.

Det är självvalt, för alla människor söker givetvis ett sätt att försörja sig själv och sin familj. Min inkomst kommer av en verksamhet som är extremt säsongsbetonad. Så fort sommaren är över så skall alla chefer dra igång projekt, ha kickoff, starta på ny kula osv. Det finns ingen framförhållning, utan alla vill göra allt samtidigt.

Sen är det ganska dött i december och halva januari, och ibland hela november med.

Februari och mars - och ibland lite i april - är det sedan galenskap version två, då alla kommit till skott för att starta projekt och aktiviteter på nya året.

Sen i april så hörs det nästan hur luften går ur alla, och hur all verksamhet hänvisas till "sen efter sommaren". Och resten av april, maj, juni, juli har jag bara administration att utföra.

Det är självvalt, och det är ett upplägg jag trivs med.

Det blir bara lite lurigt om man blir sjuk under högsäsongen....

Inga kommentarer: