LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 september 2006

hundra höjdare

Sådär.
Nu har jag röjt lite. Alla lillkillens leksaker samlade i anonyma, vita plastbackar. Hans nerstänkta och inkletade barnstol avtorkad. Köksbordet som tog fyra-fem fullträffar av grötslungan (lillkillen lär sig äta själv...) är rent igen. Diskmaskinen är urplockad och pånytt fylld av det kaos som stod på diskbänken.
Kärleken är fortfarande på tjejmiddag.
Jag har hällt upp en hjältemodig snifter av en lokal rye whisky jag köpte i Alberta, Kanada, tidigare i år. Den skall besegra alla elaka styggisar som huserar i min hals, samtidigt som jag ser hundra höjdare i väntan på min kärlek.
Det blir nog bra.

Inga kommentarer: