LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

23 september 2006

Utsvulten på effektivitet!!!

Daaaaaaamn!
Jag sitter på kontoret nu, på lördagen, och jobbar järnet!
Hela gårdagen gick åt till att jobba ikapp med allt duttande, och jag har under hela veckan haft en ökande ångest - nästan panik - inför nästa vecka.

Nästa vecka.

Dels uppstart av ledarutveckling på kursgård två dagar. Sedan iväg till Vietnam för en långkörare.

Inget var förberett igår eftermiddag, då jag skulle gått hem för helgen med allt färdigt.

Sen blev man ju lite krasslig, och hela veckan blev fucked-up.

Men nu - daaaaamn - svårt att förklara. Jag sliter brutalt, fyrfärgslasern spottar ut 26 sidor tester/assessments/powerpointåhörarkopior/agendor/matriser per minut - har loskat fram tvåtusen sidor drygt sedan jag kom hit.

Jag ändrar, skriver, kopierar och planerar. Den skriver ut all resultat, och jag lägger en kopia i "originalmappen" som jag har i handbagaget. Resten häftar jag samman, lägger i mappar och placerar i en stor låda som skall skickas med mitt vanliga bagage på flyget. Om lådan försvinner så har jag alltid originalen för uppkopiering i mitt handbagage. Om även handbagaget blir stulet så har jag en uppsättning digitala kopior i ett litet USB-minne i ena kostymfickan. Om någon snor mitt USB-minne från kostymfickan så har jag en kopia av de digitala dokumenten i min "reseklocka" som har ett inbyggt USB-minne.

Jag är inte paranoid, varje steg av detta har tillkommit av hårda erfarenheter - och mina kunder betalar mig inte för att stå framför kursdeltagarna och säga att jag hade otur med mitt bagage. ;)

Shit - det känns gött att jobba undan så här!! Högt tempo! Yieeeehaaaaa!!!!!!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Heja!!! Kör i vind!!! Vietnam - herregud vad du reser. Vad jobbar du med?

Anonym sa...

Yes, idag kommer du tillbaka från din jobbgrej! Då blir det nya inlägg!!!

Kerstin sa...

Åh, jag trodde han hade svimmat framför datorn.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Det händer. Ibland vaknar man med kinden i en salivpöl på tangentbordet, med en minneslucka på fyra dagar.

Sån't händer.