LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

18 september 2006

Lillkillens dagis

Lillkillen har börjat på dagis nu.
Vi har skolat in honom under två veckor. Eller - min kärlek har skolat in honom. Själv var jag med första dagen, och har sedan varit begravd i arbete.

Det är så i mitt yrke. Högsäsong är no bullshit.

Å andra sidan är jag ofattbart ledig och såsig under lågsäsong. Mer än någon tänkbar niotillfemmare kan drömma om. Mitt verksamhetsår är binärt - ett eller två - och pendlar mellan för mycket arbete och ekande tomhet.

Lillkillen älskar sitt dagis. Det är ett utedagis på landet. Nio kids och tre fröknar.

Det känns bra för oss också. Kärleken skall börja på sitt jobb igen, på 50%, från den 2:e oktober. Det är bra att lillkillen trivs. Då behöver vi inte ha riktigt lika gigantiska skuldkänslor för att vi lämnar honom under dagarna.

Inga kommentarer: