LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

27 september 2006

arg vs rasande

Jag vet inte hur ni andra känner, men sådant här gör mig rasande.

Inte arg, utan rasande.


Det är ju kul att ägaren gått med på att hunden skall avlivas, nu när pojken "vårdas för svåra ansiktsskador".
Men det räcker inte för mig. Faktiskt.

Jag tycker det finns tillräckligt med exempel för att samhället skall gå ut hårdare och kräva ansvar av hundägare. Oavsett om det är en bindgalen tax, golden retriever, pudel eller pitbull. Det handlar inte om ras. Det handlar om ägaren. En varg i goda händer är ok. En tax som sliter loss köttstycken ur små barns ansikten är inte ok.

Förlåt. Lät det där onödigt dramatiskt? Sorry. Det är bara en högst personlig åsikt.

Själv gillar jag grannens ingripande.
Men hade det varit jag hade jag inte slutat hamra.

1 kommentar:

Line sa...

Ännu en gång bekräftas min irritation över hundägare som vägrar koppla sina hundar. Det finns för mig inget som heter fullständig kontroll över sin hund. Det har ingen, aldrig. Hundar är djur som lyder sin instinkt i första hand.