LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

15 september 2006

Klaaaaaaaagomål

Det hinner inte ens gå en halvtimme innan klagomålen flödar in.

"Alltså, allvarligt. Det är väl inte du på den där lilla bilden? Av beskrivningen under skulle man visserligen kunna föreställa sig ett litet tunnhårigt, lönnfett tråkigt svin - om man inte kände dig - men det där är ju inte alls likt dig. Tanke bakom?"

Ha ha ha! Är det inte likt mig?! Man ser ju inte så mycket ändå. Jag hade nog ingen tanke alls bakom, ville mest ha en liten bild synlig för att ge en personligare touch till bloggen.

Bilden är från senaste vändan i Moskva. Innan jag lät håret växa lite när lillkillen föddes.

Hmmm... det kanske är som min kärlek upptäckte när hon var med mig på ett uppdrag i Stockholm - jag är en HELT annan människa när jag står på scen. Sådär ser jag faktiskt ut när jag jobbar. Viftar med armar, stirrar ömsom uppfordrande, ömsom leende på folk. Dessutom ändrar jag tydligen både kroppsspråk och röstläge.

Men seriously - det där ÄR ju jag, i min vanliga jobbutstyrsel med diskret kostym och svettsäker skjorta (alltid ALLTID vit med rutigt mönster - äger säkert tio olika varianter).

Jag kanske skall byta till ett foto av Jan Guillou.

Han är cool.
Och eftersom han aldrig kollar bloggar så lär han aldrig märka något...

2 kommentarer:

Linda Unnhem sa...

Sorry, men du är ju mest "du" här på bloggen... Och det där är ju inte "du". Vi här däremot många bra exempel i vår dator! Ha så kul i Karlshamn!

Line sa...

Ja, var är pappan till lill-killen? K, som är våg precis som jag. K, som jag aldrig träffat men ändå diggar. Gimme some K!