LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

27 september 2006

pit stop

Jag gör ett depåstopp, i ordets rätta bemärkelse.

Har varit iväg och kört en tvådagarsgrej nu, och har idag på mig att planera och förbereda färdigt inför resan till Vietnam i morgon. Jag har en att-göralista som är krossande för idag och ikväll, bara tunga och jobbiga samtal eller meckiga planeringsmoment. Puuuuuuuh.

Jag gick till Triangeln igår med lillkillen i Baby Björn-sele på magen. Han väger nästan elva kilo snart, jag fasar för när jag inte längre kan bära honom i Baby Björn-selen. Det är så mysigt. Han går och viftar med armarna och pekar på folk/saker, och skriker order åt världen - korta "ööömgh!" och "ngah!" så folk rycker till och kliver ur vår väg.

Det verkar som om kärleken fått en släng av mitt halsont. Stackarn. Hon gillar inte att ta för mycket medicin, men här är det enda som hjälper penicillin.

Men samtidigt.

Bara några veckor kvar av högsäsongen. Sen kan jag gå ner till vanlig heltid igen. Det skall bli skönt. Superskönt!

Och då skall jag fakturera ett par goa fakturor i bolaget.

Det är också en solglimt ;-)

Inga kommentarer: