LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

06 december 2006

två dagar och en evighet

Det har varit ett par långa dagar. Har suttit på kontoret till 19.45 och betat av saker från listor som aldrig tar slut.

Kärleken "körde och krockade lite igår" (hörde jag henne just beskriva det som).
Inga personskador, både hon och lillkillen är ok. Det small borta vid södervärn, kanske tre-fyrahundra meter hemifrån. Hon ringde min mobil, och jag sprang hela vägen dit.

Själv blev jag överlycklig när jag insåg att ingen blev skadad, men kärleken pratade och pratar om de 4000 självrisken går på.

Shiiit... med allt annat som kunnat hända - vem fan bryr sig om pengarna.

Men livet jämnar ut sig. Idag fick jag ett stipendium på 12' från en stiftelse. ;)

Jag har upptäckt en sak. Om en tjej fått lite plåtskador på en bil så ringer hon och säger att hon "har kvaddat bilen". Om en kille kvaddar en bil så ringer han och säger att han "fått lite plåtskador på bilen".

What's up with that?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då!
Va' skönt att de klarade sig oskadda!

Men du vet väl att du bör byta ut lillkillens bilstol om krocken är så kraftig att det blir plåtskador?
(Jag har jobbat med bilbarnstolar)
Försäkringsbolaget ersätter den, och säger de att de inte vill ersätta ber du dem bara om ett skriftligt intyg att stolen fortfarande är säker att använda, då helt plötsligt ska du nog byta den iallafall... ;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

ninnibeth - du är slug som få ;)
Tack för tipset!

Anonym sa...

Ahh läskigt! tur att dom lever och är osakdda!