LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

27 december 2006

nyårsgodis

Jag kräks på alla summeringar av året som gått.
Kan vi inte bara leva året, istället för att ägna två veckor åt att göra listor över bäst/sämst 2006?

Det hamnar överst på min lista över saker som stört mig detta år:
1. Listor som summerar bäst/sämst under året som gått.

Gott slut, Gott nytt och God fortsättning - vänner och bloggers.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att kommersiella massmedia gör det är inte så förvånande eftersom nästan allt kan produceras tidigt i december, så att medarbetare kan ta ledigt i mellandagarna utan att det märks så tydligt för läsaren/tittaren.
Men bloggar ...
Hela konceptet är ungefär som när jag käkar rökt böckling och rapar upp eftersmaken, varken genomtänkt eller aptitretande.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Precis.
Själv faller jag inte i den fällan.
Den här kommentaren skrev jag ex. i början av november.

Anonym sa...

Mellandagarna är annars perfekt för att få mannen att hjälöpa mig installera onestat på min blogg. Funkade jättebra, tack för tipset! Perfekt för en så nyfiken person som jag....

Anonym sa...

jag måste erkänna att jag är en sucker för dom där sammandragen...

när dom summerar sporthändelser och då framförallt annat hockey året...då är det nära till tårarna :) seriöst.

jusst se sanna glädje-miner när dom vinner. presis det där ögonblicket när dom inser att dom äntligen lyckats med det där (vad det nu är) som dom har vigt sitt liv åt till 110% i 5år.

däremot så ligger sammandragen ifrån årets bästa cafe norrköping helt utanför min nivå

Anonym sa...

Gott nytt :) håller helt med om att det är mycket trevligare att se framåt!! Gillar din blogg, du verkar vara en skön kille

Konsultpappan (K-dude) sa...

Tack Elin.
Kul att det fungerar, Mia!
Spunken - du får amnesti för sportkrönikor. Men det är på gränsen. Gult kort ;)

Anonym sa...

haha nära där...men bara för det så lyckades jag med att missa precis allt vad sport-årslistor heter.

svårt att kunna få göra det man vill göra med en bäbis i huset.
och ändå väldigt väldigt lättprioriterat