LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 december 2006

maginfluensa vs malaria

Fick e-brev från kärleken.
Lillkillen har tydligen kaskadkräkts och bajsat vatten. Maginfluensan landade visst igår kväll.

Typiskt. När jag är borta och inte kan hjälpa.

Jag känner mig maktlös på mitt hotellrum i Dar es Salaam.

Samtidigt hade jag just en avstämning med projektkoordinatorn här. Hans lilla barn är 6 månader och ligger idag på sjukhuset med malaria.

Det är konstigt. Varje gång jag tycker något jobbigt händer i mitt liv, så får jag en reality check-snyting i ansiktet. Är det mitt sätt att hantera svårigheter - att zooma runt tills jag hittar något som är värre? Eller söker de där händelserna upp mig så jag blir påmind om hur bra jag har det?

Det är kvalmig värme här.

Inga kommentarer: