LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

11 december 2006

oheliga kor

Snackade just med en gammal kund, om ett workshopuppdrag i januari.
Ungefär så här gick diskussionen, och med hennes godkännande får jag nu blogga om vad vi sa:

Jag: Så du vill etablera en tydlig känsla av att förändringens vindar skall blåsa, och att detta är en spännande resa för er organisation?
Kund: Ja!!! En skarp signal att vi måste avrätta alla oheliga kor!
*tystnad*
Jag: Jag vet inte vad det där egentligen betyder.
Kund: Heliga kor, menar jag.
*fniss från oss båda*
Jag: "Avrätta"?!
Kund: Det kanske lät lite hårt, va?


Ibland är det riktigt komiskt när vi snubblar på våra egna floskler.

Inga kommentarer: