LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

11 december 2006

favorit i repris...

Det ÄR komik på hög nivå, så jag måste upprepa mig...

JAG vill ha pengar för pappaledighet. Försäkringskassan är osäkra på hur egenföretagare skall hanteras, så efter sju månader har jag fortfarande inte fått en spänn.

KOMMUNEN vill ha pengar för dagisavgift. Kommunen är osäkra på hur egenföretagare skall hanteras, så sedan första dagismånaden har jag fått betala maxtaxa.

Är det bara jag som önskar jag kunde stämma "Det sociala skyddsnätet" för inkonsekvens och bisarrhet? Kan man skicka en skrivelse från företagsjuristerna, med hot om vite?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också vara med och stämma dom!! Fick häromdagen ut pengarna jag ansökte om i maj... Betalar också maxtaxa för dagis. Inte för att det har att göra med vad jag tjänar, utan för att den fantastiska blanketten inte går att fylla i som egenföretagare. Att vara egen företagare och dessutom lite anställd ibland eftersom universitetet inte accepterar fakturor gör inte det hela lättare. Ahhhhhh!!!

Detta avlånga land känns allt mer fyrkantigt!

Konsultpappan (K-dude) sa...

Ever so true...
;-)