LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

02 december 2006

Sovmorgon, vänner och bloggers!

I morse vaknade lillkillen 4.50.

Förutom en tupplur på 30 minuter har jag alltså varit vaken sedan 4.50.
Igår gick ju planet tidigt, så då gick jag upp 5.15.
De två morgnarna dessförinnan hade jag morgonskiftet. 5.20 resp. 5.15.

Lillkillen är morgonmänniska.
Vi håller på att bli det. Långsamt.

Just nu är kärleken på väg till Helsingborg för att lämna av lillkillen hos mormor. Själv skall jag gå ner till förrådet och hämta upp kartongerna med julpynt. Jag skall göra färdigt den grejen innan hon kommer hem.

Sen skall vi ta en fördrink någonstans, gå på tidiga föreställningen av nya Bondrullen och sedan tillbringa resten av kvällen på Hilton för att äta min favvorätt - Hiltonburgare. (Sorry Paul, men inte ens gårdagens bloggade Torskrygg med äggsås med smaskiga formuleringar som "När den är klar rör jag i de hackade äggen och äggula vilket ger såsen en mjuk rondör." lyckas rå på Hiltonburgaren i mitt huvud. Det är en klassiker.)

Bäst av allt, nästan, är nog att hela kvällen kommer att vara inlindad i ett ljuvligt skimmer av "sovmorgonsovmorgonsovmorgon i morgon".

Mmmmmm. Lyx.

Inga kommentarer: