LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

15 december 2006

Tillbaks till Tanzania

Skall en vända till Tanzania. Flyger i eftermiddag.
Det gjorde ont i mig att lämna lillkillen på dagis i morse. Han är bara 14 månader, fattar inte att jag inte kommer att kunna krama honom på fem dagar.

Jag vet - det är en skitsak i det stora hela. Jag älskar mitt jobb, får se hela världen och så. I Dar es Salaam kommer jag dessutom att tvingas konfrontera så mycket fattigdom och misär att jag garanterat älskar min tillvaro - även om jag måste resa ofta och långt.

Men det gjorde ont i morse. Hade läst Birros blogg och nästan börjat lipa. Puh.

Men jag ler och vinkar till lillkillen när han sitter vid bordet på dagis, han ler tillbaka och vinkar hejdå med en ostmacka. Jag vet att han inte har en tidsuppfattning eller förväntan om att jag skall hämta honom i eftermiddag.

Sen går jag ut, sätter mig i bilen och slår knytnäven i instrumentpanelen för att känna något annat än saknad.

Inga kommentarer: