LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

12 december 2006

Tandläkarskräck

Jag var hos tandläkaren nyss.
Tydligen har jag ett hål, och eftersom det är en underliggande amalgamfyllning så skall vi passa på att byta ut den mot ett kompositmaterial (jag är övertygad om att hans sekreterare väste "ka-ching" när han förklarade detta, och att de gjorde high fives med varandra när jag lämnat mottagningen).

Så jag skall tillbaka dit på morgonen den 21:e, direkt efter vändan i Tanzania, och uppgradera mitt leende.

Sen frågade han om jag använder bettskenan varje natt, den som skall göra att jag sover bättre och bevarar mitt konsultleende resten av livet.

Jag ljög och svarade "varje natt".

I själva verket är det bara två till tre gånger per vecka. Min kärlek hånar mig och ställer frågor efter att jag satt in den, bara för att sen kunna skratta när jag sluddrar fram svaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

känner igen mig. Varför gör man sådär? ljuger för sin tandläkare, iofs alltid små halvvita lönger.

tror dom får se lika många ljug-strutar som vilken tv-pejlare, skattmas, polis som hellst