LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

01 november 2006

Oväntat!

Minns ni att jag blev sur på Kenya Airways när de snodde en flaska single malt från mig? Ok, jag blev mer än sur, som synes av blogginlägget Kenya Airways Suger Hästballe.

Nåväl. Jag skrev ju ett klagobrev på planet, sen upptäckte jag att Kenya Airways inte hade ett lokalkontor i skandinavien, och ingen e-post till kundserviceavdelningen, och ingen complaints department. Så jag skrev ut brevet och skickade det fysiskt till Kenya Airways huvudkontor i Nairobi.

Jag trodde inte de skulle höra av sig. Men nu, två månader senare, fick jag ett e-mail:

Dear Mr. K

Am in receipt of your letter to us dated 31st August 2006.
We learn with sincere regret the inconvenience caused to you by Kenya Airports Authority by confisticating your whiskey during your travel with us to Amsterdam.

Allow me to reimburse you the amount of USD 70.00 the cost that you incurred for the purchase of a bottle of whiskey. Kindly furnish me with your account details to enable us to wire this amount to your account.

I take this opportunity to sincerely apologise for the inconvenience caused to you and we thank you for your patronage.

Sincerely,

Lydia

Inga kommentarer: