LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

29 november 2006

fan fan fan

...fan att det skall vara stört jäkla omöjligt att få tag på boken "En sång om kärlek och andra dikter" av Eeva Kilpi. Två jular och en födelsedag har jag försökt hitta ett ex att ge till min kärlek.

Kanske det bästa som skrivits i poesiväg.

Smakprov?

Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.

6 kommentarer:

Linda Unnhem sa...

Jag älskar också henne! Har tyvärr bara en antologi där hon är med. Dikterna är så korta och på pricken. Man minns dem. "Din doft i mig i många dagar. I många dagar älskar jag mig själv." Fantastiskt.

Anonym sa...

Den här?
http://www.tradera.com/auction/aid_36218985
Happy bidding & Lycka till!

:)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Lysande.
Everybody hands off - den boken är min.

Anonym sa...

Va' skoj att det var rätt bok! Hoppas att du får den!
:)

Anonym sa...

Jag har också boken, jag har köpt 1.1.1985 står det i den. Och jag älskar den. Sorgen finns där också i kärleken

"När du gått betraktar jag spåren efter dig: de lyckliga rynkorna kring mina ögon"

Konsultpappan (K-dude) sa...

Yes!
Auktionen vunnen - boken är min kärleks i jul :-)