LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

03 november 2006

grabbhelg

Kärleken skall på tjej-spa-grej i Torekov i helgen, så det är bara jag och lillkillen hemma.
Jag har gjort en lång lista över saker vi skall hitta på, vi skall gå på fotbollsmatch i Trelleborg (500 nioåringar spelar något slags turnering), vi skall gå på klätterklubben (han skall få testa bouldring), hälsa på hundar och minigrisar i Lund, äta osaltad hamburgare på McDonalds osv.

Listan har typ 14 punkter, men vi hinner nog inte med allt.

Det är jobbigt att ha honom dygnet runt, ingen egentid alls.
Samtidigt är det kul att ha honom dygnet runt. Han är en riktig liten människa nu, med åsikter och preferenser.

Det gillar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stressa inte med nå'n lista att pricka av, i den där åldern är det härligt att bara vara med pappa & busa lite!
Ha't skoj & passa på & njut!
:)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Här stressas inte en sekund.
Listan är en sådan jag byggt på med jämna mellanrum, när jag kommer på saker som jag vill göra med honom.

Sen, när det dyker upp tillfälle - då är listan en kanonbra inspiration.

Jag har samma upplägg privat. En lång lista med allt jag tycker verkar vara kul att hitta på själv. Sen tar jag en dag i kvartalet och unnar mig själv Stora egodagen och gör något jag känner för just den morgonen. ;) Någon gång har jag suttit och byggt lego med gudbarnet, någon gång har jag skjutit lerduvor, någon gång testat att äta en fyrdubbel whopper.

Listan behövs normalt inte, men visst är det skönt att kunna skriva ner alla kul grejer man kommer på - så man inte står där och tänker "vad var det nu jag tänkte på förra veckan, något jag ville testa... fasen".

Men det funkar för mig, inte för alla. ;) Jag har så uschligt närminne!