LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

17 november 2006

superkraft

Över åren har jag utvecklat en ofattbart nischad superkraft.

Jag kan höra en applåd och träffsäkert gissa antalet åhörare i publiken.

Lyssnade just på en podcast av en motivationskonsults föredrag. Halvägs in säger han något banbrytande klokt och alla applåderar. Jag tänker "drygt hundra pers", och börjar föreställa mig bilden av konferensrummet.

En stund senare säger han "Let's do an exercise... there is roughly 110 people in here, so try to form groups of 10..."

Jag har ingen aning om hur jag skall kapitalisera på min nyfunna superkraft, men visst borde jag väl kunna bara tanka hem pengar på en sådan grej?!

Inga kommentarer: