LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 november 2006

Linda Skugge - bu eller bä?

Min fru är helsåld på Linda Skugge.

Själv är jag tveksam. Ibland är det bara så bra, ibland bara så blä. Det är som om hon pendlar mellan träffsäkert som fan, och blindskytte med armarna bakbundna.

Jag antar att det är eftersom hon har tre barn, och vi bara lillkillen.

Om en handfull år kommer jag antagligen att slå mig i huvudet och undra varför jag smädade den enda rätta gudinnan som verkligen fattade.

Men just nu saknar jag hennes rätta "mansperspektiv".

Och nu undrar jag varför jag skriver detta. Linda Skugge skulle lika gärna kunna hacka på mig för att jag inte riktigt förmedlar hur det känns att vara kvinna med småbarn.

Jag måste sluta testa nya lättchips sent på kvällen.
Hjärnan blir mjuk och såsig.

Förlåt, Linda Skugge.
Jag var förvirrad.

Inga kommentarer: