LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

06 november 2006

House MD

Det regnade i förmiddags, så jag tog det stora paraplyet. Det är ett under av brittisk elegans, med böjt trähandtag och rustik konstruktion. Ganska snarlikt en käpp, när jag tänker efter.

Halvvägs till kontoret råkade jag komma på mig själv med att stötta min gång på paraplyet, som om jag hade ett dåligt högerben.

Jag tror jag måste dra ner på min dagliga dos House MD. Jag identifierar mig nog för intensivt med rollkaraktären dr Gregory House om jag börjar ta efter en hälta.

1 kommentar:

Line sa...

Jag använder också mer eller mindre omedvetet paraflaxet som käpp. Och jag har minsann inga avsnitt av House MD i min dator. Men kanske ska du dra ner på serien. Och barmhärtigt skicka resterande avsnitt till yours truly.