LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

05 november 2006

otroligt

Lillkillen vaknade 6.30 idag!
Inte 4.45, inte 5.... han sov ända till halv sju!

(småbarnsföräldrar ler och gläds åt mig, andra fattar nog inte riktigt innebörden eller vidden av min nöjdhet).

MEN - detta var inte nog.
Jag gick och lyfte upp honom ur sängen, och genast borrar han ner ansiktet vid min hals, som om han ville gosa lite.

Så jag tar täcket och kudden och bär ut rubbet till soffan, lägger honom innanför mig så han inte skall rulla av.

Han slocknar direkt, och sen sover vi vidare till 7.55

Fattar ni?! Vi sov till åtta!!!
Först sov han längre än han brukar, sen la vi oss i soffan och somnade OM till åttasnåret.

OCH - under hela förmiddagen har han varit en jollrande pärla till son. Lekt egna lekar när jag gjort kaffe och läst tidningen osv. Nu har han läst ihjäl ett nummer av tidningen Hennes under tiden jag bloggat detta. Han sitter lugnt och river sidor och diggar med hela överkroppen till Jack Johnson på stereon.

WOW! Nyss reste han sig upp, gick sin stapplande gång ut i köket och kom tillbaka med en boll, gav den till mig och satte sig med tidningen igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Speechless!
Det där är sån't som man som förälder stoppar in i ett alldeles speciellt fack för en så'n där morgon när knyttet är uppe innan tuppen ens börjat fundera på att gå till jobbet!
Hoppas ni får njuta av många, många fler så'na!