LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

30 november 2006

DECEMBER!!! Jä jä jä!

I morgon fredag fredag fredag!

Jag drar upp till Stockholm för en timmes sitdown med klienten från Tanzania. Sen arbetsmöte för att virtuellt coacha en tjomme i Vietnam och planera en konferens i Dar es Salaam om ett par veckor med en kollega. Sen hem med 16.20:tåget, möjligen efter en snabb fredagspilsner på Nordic Lights hotellbar, bara för att testa västen i skarpt after work-läge.

Men framför allt är det första december och därmed julkickoff! På lördag är jag ensam hemma ett par timmar på dagen - då skall jag julpynta skiten ur lägenheten, så allt är färdigt och fint för kärleken när hon kommer tillbaka.

Jul. JUL! Jag älskar julen! Hela december är en enda lång smekning av alla sinnen; dofter, ljud, smaker, tjocka halsdukar, snoriga näsor, kalla nätter, snö som dämpar ljud och krasar under tunga vinterkängor, ångande glögg från en röd stuga på gågatan, pepparkakor med grönmögelost som jag pillar bort och äter för sig själv, rödkål, svagdricka, julafton, julklappar, mer glögg - den nya med smak av cognac, sill, julskinka, julesnaps, mys, mys, mys och familjetraditionen att se Love Actually (inbokat till den 9:e).

Vår familj älskar att fira jul. Särskilt jag.

Jag sitter med kärleken i soffan nu och provsmakar redan nu Shepherd Neames årgångsöl Christmas Ale 2006. För att komma i stämning.

Jag är nog en av de hårdast julande männen i Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

ださい!语毕と、彼は怒って立ち去る、完全 [url=http://www.louboutininc.com/]www.louboutininc.com[/url] もそう言ったし、彼も不便また反対にもっと 賞あなたたから、積極的にこの扉なら結婚で [url=http://www.louboutininc.com/]クリスチャンルブタン 靴[/url] 正しいですか?」上官展云狂乱の骸程步云の ばあさんは笑っているから.ありがとう、少 [url=http://www.louboutininc.com/]クリスチャンルブタン[/url] ル型の男を女の涙が一番だ、だから彼女は一