LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

28 november 2006

mystiska paket

Vi gick iväg för att äta lunch idag, jag och två stycken från företaget mitt bolag delar kontor med.

Vi noterade den tjugo meter breda reklambanderollen för H&M's underkläder. Per kommenterade att den nog kommer att sälja bra. Åsa sa att den nog inte kommer att sälja bra, den är ju inte ens sexig. Själv svalde jag hårt och mumlade något jag hoppades Per skulle uppfatta som "you bet" och Åsa skulle uppfatta som en hård känga mot patriarkatets förtryck av kvinnorna.

Sen sa hon något om att det ofta är killar som köper underkläder åt sina tjejer. Jag fnissade till och skulle just dra fram uthämtningstalongen från Victorias Secret som jag hade i innerfickan för att hämta ut efter lunchen.... då hon lade till att hon tror det oftast är killar som köper underkläder åt sina tjejer, men att tjejerna oftast inte vill bära dem eftersom de är opraktiska/obekväma.

Jag harklade mig, lät uthämtningstalongen ligga kvar i innerfickan och mumlade något jag hoppas Åsa tolkade som en bekräftelse av att jag minsann aldrig skulle köpa opraktiskt syndfulla underkläder åt min kärlek.

Efter lunchen hämtade jag i all hemlighet ut paketet från Victorias Secret. Nu njuter jag lite av att veta att min ofattbart nyfikna kärlek läser detta och undrar var i hela världen jag gömt paketet till henne.

Små hemligheter är bara bra för kärleken. ;) Puss på dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaa! Bara för att ÅSA kör på bomullsbreifers/tanttrosor beöver det inte betyda att alla gör det!

You go! Underkläder är lyx!

Anonym sa...

Märkligt det där. På en av alla otaliga undersökningar visar man att kvinnor INTE vill ha underkläder i present. Så hur ska vi ha det? Jag bangar aldrig snygga underkläder i alla fall. /Kattsakskvinna.