LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

22 januari 2007

Toalettstol i Berlin

Jag hade högre förväntningar om hotellrummets badrum.

What's up med tyskar egentligen? Varför vill de ha toaletter med en liten hylla för avföringen? Vill de kunna resa sig efteråt, peka på sitt bajs och säga: "DAS hat ich gemacht!"

Ok. Tyska är inte min starka sida.
Funktionalitet är mer av min "forté". Hylla i toalettstolen är inte funktionellt.

Å andra sidan gillar jag det bättre än det jag upplever i många länder långt ifrån hemma - hålet i golvet på toaletten hos kunden i Dar es Salaam är ex. sämre.

Mycket sämre.

Nästa gång jag sitter i fosterställning där och inser mitt taskiga balanssinne skall jag minnas de fina toaletterna i Tyskland. Hylla eller ej.

Jag antar att det här var för mycket detaljer för er, vänner och bloggers. Och mamma.

Jag skall hålla mig till att skriva om ledarskap, va? Och om kärleken och lillkillen, och någon enstaka bild av saker som blir kul i blöja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är toaliberal - dom får se ut hur f:n dom vill, baar dom fyller (tömmer?) en funktion! ;)

Fast på en punkt är jag konservativ; jag vill inte ha sällskap där av varesig grodor eller kackerlackor. Ödlor är ok, men bara om dom är smaragdgröna...

Anonym sa...

...eller "bara". Bar på toa är för liberalt t o m för mig...
;)