LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

04 januari 2007

Duck and Cover

Jag skall ringa ett jobbigt samtal, så jag flyr ifrån verkligheten. Hit.

Har jag berättat om när min kärlek och jag diskuterade Big Brother?

Vi kom fram till att den ultimata realityshowen vore att stänga in 10 människor i en liten enrumslägenhet - inredd som en vanlig etta för en person - och sedan säga "den som kommer ut sist får en miljon".

Sen skulle alla få en kost som bara var baserad på räkor.

All mat skulle vara räkor. Grillade, kokta, råa, stekta, marinerade. Räkor på spett med potatisräkmousse.
Vattnet skulle ha en vag bismak av räkor.
Allt allt ALLT ät- och drickbart skulle smaka räkor.

För att undvika bristsjukdomar skulle alla få dagliga multivitamintabletter (med räksmak) så produktionsbolaget inte blev stämt.

Hur länge skulle du ha stått ut?

Fan - får nog diska av det där telefonsamtalet nu...

2 kommentarer:

Linda Unnhem sa...

Är det någon som bär ut skalen? Om inte stannar jag max över natten.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Alla detaljer är inte spikade. Först vill vi landa finansieringen till programmet.

Vi tänker oss Abbas skaldjursdivision.