LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 januari 2007

försäkringskassan

De säger på nyheterna att det kommer att bli längre behandlingstider på försäkringskassan när de skall dra ner på 1400 tjänster.

ARE-YOU-FUCKING-KIDDING-ME?!?!?!?!?!

Det finns en ren lyteskomik i att ha sju ärenden som väntar på utbetalning eftersom man sedan den 6:e maj 2006 inte riktigt klarat av att komma fram till ett beslut om min SjukpenningGrundandeInkomst.... och sedan förklara att väntetiderna nog kommer att bli längre.

Jag plockade bort lite ludd från min navel nu.
Jag håller den i handen nu, mellan tummen och pekfingret.
Det är en vacker bit ludd.
Den har högre IQ än den sammanslagna intelligenskvoten för alla - låt mig upprepa så ni förstår - ALLA anställda på Försäkringskassan.

1400 färre handläggare på försäkringskassan ser jag inte som ett hån.
Jag ser det som en lättnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir så trött.

Jättekul att jag blir långtidssjukskriven snart. Verkligen. Jag är fullt medveten om att jag kommer att få pengarna jag är berättigad flera månader efter att jag verkligen behöver dem...