LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

16 januari 2007

BBC Food vs Civilisation

Jag minns när jag var lite (ok, något drygt decennium) yngre. Jag spelade ett datorspel som gick ut på att bygga en värld och ha ihjäl alla andra folkslag som befann sig där. Spelet hette Civilisation, och det är väl en fan så konstig signal att skicka till våra yngre - att civilisation handlar om att ensam triumfera och behärska världen.

Hursomhelst, jag minns att jag på kvällen kunde tänka "bara ett drag till", och sedan hade plötsligt fyra timmar gått.

Precis så är det med BBC Food. "Bara ett program till" - och *poff* så har fyra timmar gått. Ett program är ju så kort, och ibland visar sig programmet bara vara en tiominutersgrej, och då kan man lika gärna se ett till, eller också visar sig programmet EFTER det program man bara skulle se vara ett grillspecialprogram eller en konceptgrej om hummer.

Både BBC Food och datorspel borde säljas av skumma snubbar i gathörn. Det hade varit ärligare.

Inga kommentarer: