LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

30 januari 2007

det jag inte visste

Har nyss fått en insikt efter att ha kastat på mig min manchesterkavaj.

Jag visste att hela den här barn-grejen skulle leda till att jag en dag stod framför spegeln och såg det som en positiv surprise när det visade sig vara torkat snor istället för kräk på min manchesterkavaj. Torkat snor går att skrapa bort, kräk sitter mer på djupet.

Det jag inte visste var att jag skulle känna mig så barnsligt glad över att stå framför spegeln och se att det fanns en fläck på ena axeln - kräk eller snor.

Jag tror jag längtat länge efter just detta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, du har nu avancerat till nivå 1.8 i Pappa-spelet! ;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Tack. Det känns faktiskt så.
Det har gått över två år sedan vi fick reda på att vi skulle ha barn.

Kanske... kanske... håller jag på att inse det nu.

Det känns stort.