LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

12 januari 2007

Midsommarfest

Jag minns inte längre om det var jag eller min kärlek som spikade det, antar att det började med att jag var sugen på den där burken matjessill som står i kylskåpet och blänger på mig.

"Kanske lite nypotatis till?" tänkte jag. "...och den där flaskan Malmöakvavit jag väntat på tillfälle att öppna."

"Och ägg, hmmmm...."

Vi bestämde oss för att bjuda in Linda och Niklas och köra en Mycket Liten Midsommarfest i morgon - denna mörka lördagskväll.

När man behöver en midsommar är det bara fånigt att vänta på ett visst datum.

Jag skall ha min vita linneskjorta från N.Y.A, och ett par knälånga piratshorts från North Face. Kanske min ljusa Gant-keps, eller min Tilleyhatt. Hoppas kärleken tar fram en fladdrig liten sommarklänning. Hon klär så bra i sådant.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Så himla himla himla skoj :) Önskar jag fick vara med. Jag älskar midsommar :)

Anonym sa...

Man har inte roligare än man gör sig!

Trevlig midsommar! ;)