LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

11 januari 2007

diskriminering

När vi flyttar in i vårt nya hus i maj vill jag ha en platt-TV. Frågan är om jag vågar göra mig av med vår gamla tjock-TV (fet-TV? kraftig-TV? fyllig-TV?), eller om jag då kommer att bli anmäld för att ha diskriminerat en utsatt elektronikgrupp som egentligen inte kan rå för sin vikt.

Man vill ju vara på säkra sidan, det finns ju så jäkla många aktivistgrupper nuförtiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns två enkla utvägar som inte kräver kravallstaket utanför ditt hus: sälj TV'n alt. skänk den till behövande (nån förening eller klubb) ELLER ställ ner den i din framtida enorma källare som framtida museiföremål för Antikrundan år 2089. Förpacka väl i lufttät behållare.

Anonym sa...

Ställ du ner den i källarn som extra-tv, jag litar inte på så'na där nymodigheter. Allra helst ska det nog vara en rör-tv som man kan grilla korv på under kalla kvällar...
;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Jag kanske kan sponsra en tävling på klätterklubben med en begagnad tjockskärms-TV.

Hmmm...
Tydligen drar den åt grönt. Den är mao lite trasig.

Men en handikappad TV förtjänar ÄNNU mer respekt.