LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

09 januari 2007

byrån

Skall på möte nu klockan tio med kul folk från den där kommunikationsbyrån jag ibland blir anlitad av.

Vissa möten drar jag mig för, andra längtar jag till. I detta fall längtar jag till det - de är kreativa och goa tjommar, och har nyligen skaffat en moccamaster. Bättre förutsättningar än så blir det sällan.

Jag vet inte hur ni har det, men själv bedömer jag företags kontor och möteslokaler lika krasst som första intryck av människorna. Ett slappt och fiskliknande handslag ger minus. En kaffekokare från -84 som harklande producerar oljigt kaffe är minus.

Kreativitet och glimt i ögat är stort plus. Moccamaster - då sänker jag fan mitt arvode i ren glädje.

6 kommentarer:

Linda Unnhem sa...

Det värsta är när det BARA är moccamaster och ingen kreativitet.
Eller moccamaster I KOMBINATION med kreativitet:
- En kopp kaffe? Ja, vi har en ny sån här... moccamaster. Hur fan var det nu man... Vänta. Ah, jo... Nä. Du, vänta jag ska bara ut och höra med Birgit i receptionen. Hon... Vänta!

Anonym sa...

Får man stilpoäng för dussinet olika tesorter som trängs tillsammans med det excellenta kaffet?
;)

Konsultpappan (K-dude) sa...

Ninnibeth... vi har talat om detta.
Kaffe trumfar alltid te. Alltid.
Det är som sten, sax och påse, fast bara kaffe och te - och kaffe vinner alltid.
;-)

Anonym sa...

Ja'men.... Ja'men!
jag är ju född & uppvuxen i Gävle, så jag har inhalerat min kaffedos för livet när det var nordvästliga vindar från Gevalia. Jag tror att om jag skulle dricka en enda kopp kaffe skulle det vara droppen som fick bägaren att rinna över & jag skulel få tillbringa resten av livet som en duracellkanin utan hopp om rast & ro...
Men ok, om jag toppar med skummad mjölk eller t o m fixar vispgrädde till en Melange då?
Får jag vara med & leka då?
;)

Anonym sa...

Jag är exakt likadan! Men jag bedömmer folks hem istället!

Jag förstår inte hur man kan bo ... ofint!! Sen har ju alla olika smak... Men det finns gränser!

Konsultpappan (K-dude) sa...

Ok. Ni får alla vara med och leka.
;-)