LAST EXIT IN SWEDEN

Ledarskapskonsult och småbarnspappa. Bor vid sista avfarten innan man lämnar Sverige för Europa. Arbetar överallt i världen och längtar hem till kärleken, lillkillen och lilltjejen. Bloggar 60% på svenska, and 40% in English.

29 maj 2009

Superkrafter - den fullständiga listan

Ok.
Jag inser att det nog ligger ett stort, uppdämt behov hos mina läsare att faktiskt få reda på exakt hur fantastisk jag egentligen är.

Så - en gång för alla: Listan över mina samlade superkrafter

1. Kan bedöma publikantal baserat på applåd.

2. Kan sova samtidigt som jag leker.

3. Jag kan höra i en bil om ett fönster inte är 100% stängt, ofta när alla andra tror det är stängt ber jag folk kolla - och när de gör det så blir det plötsligt snäppet tystare... någons fönster har då visat sig vara lite, lite, lite ostängt.

4. Jag kan äta och dricka starkt utan att göra några åthävor av det. Stark indisk mat slinker ner utan problem. Ja - jag må svettas en stund senare, och det har hänt att magen hatat mig i dagar efteråt, men jag berörs inte av stark mat. På samma sätt kan jag ta en ofattbart stor snaps utan att göra en min. Om jag gör en min så är det bara för att det hör till att man skall göra det, ackompanjerat av en eftertänksam "...fy fan!", följt av en nick till de bönder man skålat med. Men på samma sätt som starka kryddor inte får mig att hosta, får 45%:ig sprit inte mig att hosta. Jag inbillar mig att talangerna är relaterade.

5. Jag kan åstadkomma ett skithögt ploppljud genom att skapa ett slags vacuum mellan tungan och gommen. For real - om jag säger att jag har denna superkraft på en fest brukar andra säga att de också kan åstadkomma ett högt ploppljud. Sen visar de sitt ploppljud, jag visar mitt ploppljud, de blir tysta (någon kanske säger "OJ!") och sen försöker alla göra ett lika högt ljud - men misslyckas (jag har funderat på om detta är något jag kan tjäna pengar på, men har gradvist insett att det är av samma kaliber som när Joey i serien Vänner hittar sin identiske handtvilling i Las Vegas och tror han skall tjäna miljoner på det).

3 kommentarer:

Niklas U sa...

Lustigt att citroner inte faller in under punkt 4 ;)

Konsultpappan sa...

Hey! Man outar inte en superhjältes kryptonit!

Men ok. Nu vet alla det. Citroner är min svaga sida.

Nu är det bara en tidsfråga innan min ärkenemesis visar sig. Spänningen stiger.

Monologuer sa...

Så fyran kvalificerar som en superkraft? Då kan jag också lägga den på min lista. Tips från min lika chili -resistenta syster: Tabasco Habanero finns det visst nåt som heter numera. Den vanliga slutade ju funka när man var 12.

God helg!